sobota 26. října 2019

Eko tisk další pokus

Podzim se svými nádhernými barvami mě inspiroval k dalšímu barvení. Listy ořešáku již opadaly a já na zemi našla i pár slupek z ořechů. Ty opravdu nádherně barví do hněda. Hlavně ruce. Pak jsem použila šafrán dovezený z Arménie. Vzhledem k ceně to asi šafrán vůbec není. Ale zkusila jsem s ním barvit. A další pokus byl s rezedou barvířskou. Koupila jsem zde. Došla jsem k závěru, že není v mých silách, abych všechen rostlinný materiál nasbírala. Tak jsem si něco na své pokusy koupila. Koupila jsem si i nějaká mořidla. Mám kamenec - síran hlinitodraselný, vinný kámen, modrou a zelenou skalici. Nevím jestli tyto chemikálie jdou s eko tiskem dohromady. Ale používají se asi běžně. A dají se běžně koupit. Mořidlo na barvení pomocí rostlin potřebuji k rozjasnění barev, ke změně a stálosti barvy. Dříve se používala například zkvašená moč. A to asi hodně smrdělo. Proto byli barvíři na okraji měst. Proč to vlastně píši. Protože úžasná Jamala k barvení žádné chemikálie nepoužívá. Klobouk dolů.
A jak moje barvení vlastně dopadlo?

Barvení pomocí listů a slupek z ořechu.

Rezeda barvířská - Rýt barvířský

Šafrán z Arménie

Zleva doprava, šafrán, rezeda a ořešák.
Z hnědo-olivových odstínů jsem nadšená. Bohužel to neumím věrně vyfotit. 
A další pokusy jsou v hrnci. Nemůžu se dočkat.

1 komentář:

  1. Máš to krásně nabarvené. Moni, já používám kamenec, ostatní nepotřebuji, nahradím je starým železem nebo měděným kotlem. Pro mne není eko jen otázka mořidel, ale celého stylu barvení. Tedy používat lokální rostliny a vystačit si s tím co roste v mém okolí. Potom to je eko. Donutila jsi mne o tom celý den přemýšlet. Pokud všechno koupím, je to pro mne prostě barvení přírodninami. Asi jsem to nepopsala dost přesně. Ať se ti daří. jamala

    OdpovědětVymazat