středa 13. listopadu 2019

Barvení a E120

Mám doma dvě knihy na barvení technikou šibory. V obou je technika kamínky nebo bublinky. Prostě nějaký předmět vložíte do látky a v krčku zagumičkujete. Já použila korálky plastové a dřevěné. Dřevěné jsem doufala, že se mi ještě obarví. Takový bonus navíc.
A čím jsem to barvila? To byste neuhodli. Koupila jsem si nějaké přírodní barvy zde. A trochu bez znalosti si objednala co se mi líbilo. Mezi pytlíčky, které mě došly byl jeden opravdu malinký. Bylo v něm 10g vysušených samiček červce nopálového zvaného též košenila, cochenilla, karmín. Brouček žije v Americe na opunciích. Toto barvivo se používá v potravinářství jako E120. Můžete jej najít v limonádách, jogurtech, žvýkačkách. Je to asi pro někoho dost kontroverzní. Pokud je použito do potravin nemůže být označeno jako vegetariánské, košer nebo u muslimů halal.
A já si tyto usušené samičky koupila na barvení.
Zvolila jsem hedvábný šáteček velikosti 55x55cm. Protože barviva bylo opravdu málo, získala jsem asi 0,5l nálevu. A ten se mi při barvení odpařoval. Prostě barvený kousek rozhodně nebyl v nálevu ponořen. Ale barva nádherná. Překvapivě velmi sytá. Výsledek je myslím velmi pěkný. Příště budu volit menší korálky, ten velký dřevěný je moc velký. Nejde gumičku tak dobře přetáhnout a výsledný neobarvený tvar není tak kontrastní.
Samičkám se omlouvám. Chtěla jsem to zkusit.



 
Nálev se mi vyvařoval.
 

Čerstvě rozbaleno.

Usušené samičky, obarvené korálky a hedvábný šátek.

 
Umělé světlo. Je krásně vidět jak některé krčky nebyly dobře utažené.

Foceno na denním světle. Barva je nádherná.

Žádné komentáře:

Okomentovat