středa 24. září 2014

Babiččina zahrádka v kamionu

Název mého dnešního příspěvku může pro nezasvěcené znít jako protimluv. Takže pro nezasvěcené. Babiččina zahrádka (Hexagon) je název ručně šité patchworkové techniky. Na hezký návod se můžete podívat zde. Pokud jsou šestiúhelníky větší dají se v pohodě šít i na stroji.
Já jsem, ale hledala techniku, kterou můžete šít kdekoliv. Sednout, vyndat z krabičky, šít a zase rychle schovat. Já šila na cestě v kamionu. Kamarádka má v plánu šít na rybách. Tak uvidíme.
Pokud se pustíte do deky, budete šít dlouho, ale výsledek bude stát za tu námahu.
Než začnete, musíte si udělat malou přípravu.
Připravit si z tvrdého papíru nebo tvrdé fólie šestiúhelníky a nastřihat látky. Krásně tím zužitkujete zbytky látek.  Pak obšíváte látku okolo šablony. Když jich máte dost, můžete Hexagony sešívat k sobě. Hezky pečlivě, aby z lícové strany nebyly vidět stehy.
Toto je můj základ, který vznikl při cestě kamionem.
Pohled z rubové strany. Červený hexagon má již vyndanou šablonu.
Šablony se krásně vyndají a mohou použít znova.
Sešité hexagony jsem seřízla na požadovaný rozměr a doplnila proužky látek.


Okolo celého polštáře jsem našila doma dělaný kedr. Zapínání jsem si trochu zkomplikovala zipem.

Polštář je hotový. Je pro mě milou a láskyplnou vzpomínkou na báječný týden.
 

 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat