středa 10. dubna 2019

PPM 2019

Pátek a sobotu jsem strávila na výstavě v Praze. Bylo to zase úžasné a jedinečné. Jsem plná zážitků a milých osobních setkání. Kde jinde můžete potkat stejně zapálené švadlenky než na veletrhu Prag patchwork meeting.
Výstava je to obrovská, plná nádherných quiltů, šicích strojů, látek a nití. A mezi tím vším pobíhají ženy různého věku a loví nádherné látky, inspiraci na své šití nebo své nové výkonné miláčky, šicí stroje.
Musím Vám popsat jak funguje kamarádství z facebooku. Mám kamarádky ze školy, mám kamarádky z práce a z tvořivých kurzů. Ale také mám kamarádky z facebooku. Společně šijeme, podporujeme se, radíme, chválíme a pak se vidíme na PPM. To je tak nádherné potkat spřízněnou duši, které řeknete své jméno a ona se rozzáří a hned řekne "Ty šiješ Aves". A já musím říci "Díky, já bojuji s Aves". A jak se poznáme? Málokdy podle profilové fotografie. Většinou podle kabelky. Na fb napíši "Jedu na PPM v pátek a  budu mít tuhle kabelku". A potkáte se v davu, u kávy, ve frontě na krásné látky. I cedulka s přezdívkou je super nápad.
Na PPM jsem jela tradičně s Věrkou. Vzaly jsme s sebou nepolíbenou Martinku. Potkaly tradičně Janu s Jasmínkou. Po roce Moniku K. v krásné bílé košili, Jindřišku s Pavlínkou, které pro zákaznice nebylo vidět. Hned vedle Katarina se svým úžasným šarmantním mužem, který neumí ččeesky. Vprostřed na své značce byla Dáša se Soňou a "rozdávaly" krásné kalendáře . U La Marci jsme se seznámily s milou Martinkou přebornicí na šití peněženek. Ta prošívaná koženka je vážně super. Ve stánku malovala na trička moje oblíbenkyně Irenka. Další stánek a úžasné kočky Maruška s Janičkou. Nahoře klubíčka, Petra a Helenka. Vedle barevná královna ze Slovenska Gitka.
Na cestě mezi stánky jsme potkaly Lídu, Irču, Ivetku, Simču, Milušku, Helču, Pavlu...Na konci sobotního šílenství jsem potkala šarmantní dámu jménem Anička P.
Ale zpět na začátek. Jedem ze Zličína na Florenc, pak 175 do stanice Rokycanova a na Festival textilu a quiltu. Tam má stánek Iveta Nedomová a já už zkouším šaty a běhám bosky od zrcadla ke kamarádkám a zpátky. Jsou tmavě modré, splývavé, chladivé a já je musím mít. Když můžu utratit za lyžování v Alpách tisíce, tak co by ne za šaty. Pak už je mi všechno jedno.
Jedem 136 do stanice Skloněná a já jedu po šikmé ploše utrácení. Látky, látky. Bílé, černé i barevné. Co mi doma budeme jíst? Hladoví se zabalíme do dek, které z těch látek ušiji. Jsem blázen a těm je nejlíp mezi blázny. Svůj k svému.
Snad Vám pár fotek pomůže pochopit to šílenství.





Autorka zároveň ředitelka PPM - J.Štěrbová

Autorka zároveň ředitelka PPM - J.Štěrbová

Moooc se mi líbí.

Oko této zebry bylo plstěné suchou jehlou.




Ty látky znám. Barevné a hravé.

Asi druhé nebo třetí místo. Můj favorit.

Vítěz klasického patchworku - Drážďanský talíř od M. Kankrlíkové.


Tento vzor se mi velmi líbí. Je na seznamu.


Vítěz Art quiltu na téma písmo

 
Jana Dohnalová a její motivační nástěnka
 
Svatební quilt Marušky Francové

Detail jednoho svatebního quiltu

Příspěvky pro onkologické pacienty

Quilt od Moniky Kolejové

Detail quiltu od Moniky Kolejové - nádhera
 
Moje nákupy a motivační dopis proč jsem to musela koupit
 
Látky od Bellus. Moje začátky patchworku. Vzpomínky na Monínec a na Radku. Část koupena na Festivalu textilu a quiltu u Jany Jandejskové. Druhá část na PPM ve stánku u L.Chrenové. Metr látky za 160Kč, FQ za 30 nebo 35 Kč.

Nová kolekce Grid od Katariny Roccelly. Profil srbské návrhářky si můžete prohlédnout zde. Látky koupeny u Mráze. Prostřední a pravá tmavá jsou prémiové bavlny. Látka vlevo je rayon. Úžasná, lehká, chladivá, ideální na letní šaty, sukně. halenky.
 

Moje další srdcovka Tula Pink a její nová kolekce de La Luna zde. V pátek jsem si ji vyškemrala u Viermy, protože jsem látku viděla na sukni jedné návštěvnice. V sobotu ji kočky od Viermy přivezly a byla moje. 

Můj úlovek od Jindřišky Moravcové. Zleva - černá imitace kůže na kabelku, barevné nádherné látky Did dot Evolution a bílo šedé Bohemian Rhapsody.

Nákup u Ragosu -  černá látka, kterou nutně potřebuji na Aves. Ostatní se určitě budou hodit.

Nádherný kalendář, který vlastně kalendářem není. Ale užitečný pomocník pro šití patchworku. Koupeno v patchworkcz.

A moje nové krásné, chladivé, tmavě modré šaty od Ivety Nedomové.
 
Takové bylo letošní PPM 2019. Tak zase za rok, pokud to šílenství přežijeme.
 
 
 

4 komentáře:

  1. Výstižné a vtipné :) Len kde je fotka v šatách??? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo šaty ještě ne. Mám je na special příležitost. Bude neboj. Díky a mávám. Monika

      Vymazat
  2. Moc pěkně napsané, a ten pocit šílence Vám velice přeji a zároveň závidím. Na FB je a ještě bude fotek nespočet, tak že každý kdo se nemohl zúčastnit (jako já letos z pracovních důvodů) časem uvidí snad vše co PPM nabídla, ale Vašim příběhem jsem měla pocit jako bych tam byla na živo a uprostřed dění. Za to Vám moc děkuji, teď se na chvilku cítím jak šílenec také, jen mě to tentokrát nestálo žádné korunky. Přeji krásné tvoření a mnoho inspirace Radka V

    OdpovědětVymazat
  3. Radko děkuji moc. Taky hledám další fotky na fb a nestačím se divit, co všechno jsem přehlédla. Mějte se fajn a děkuji. Monika

    OdpovědětVymazat