úterý 20. února 2018

Jak jsem platila AVES 2018

 
Poprvé jsem ten krásný návrh viděla loni na podzim. Tak úžasné a tak složité. Letos jsem na facebooku našla skupinu českých a slovenských holek, které začaly šít. Jako první krásný kulatý blok šitý přes papír. Vypadá jako kompas. Okolo přidaly letící husy a já začala váhat mám… nemám…
Je to projekt, který podle mne trvá rok. Každý týden je možno stáhnout další blok. A společně šít. To je úžasná motivace a hnací motor.
Tak to zkusím, snad se mi zadaří a budu mít sílu a trpělivost jej dokončit. Přístup do projektu stojí 35 dolarů.
Zaregistrovala jsem se na stránkách autorky Kathryn Kerr : zde
PayPal nemám, tak jsem zkusila platbu převodem. Přišly platební podmínky. A já koukám on to není americký dolar, ale australský. Hurá ten je jen 16,20Kč. Mám přeci účet ve Fio bance. To půjde.
Začíná anabáze. V ceníku banky nacházím poplatek 200Kč za platbu mimo EU.
Přiznávám se doma co jsem zase vymyslela a do jakého podniku se pouštím. Doma to přijímají s ledovým klidem. Hlavně ať to vydrží. Informaci, že je spotřeba 11metrů látek zatím tajím.
Zadávám příkaz k úhradě. Na pomoc si beru kolegu, který umí dobře anglicky a rád kupuje mimo Českou republiku. Banka požaduje mimo IBAN a BIC ještě jméno, ulici a  město majitele účtu. To v mailu není. Hledám na netu. Ulici nacházíme podle vysoké školy, kterou Kathryn uvádí na svých stránkách. Město Rockhampton City. Banka mě upozorňuje, že nemám vyplněnou pozici 9, 10, 11 v čísle BIC. Znovu hledáme na netu. Je to nějaké číslo pobočky Commonwealth Bank of Australia.  Na stránkách banky je i možnost XXX. Zkoušíme. Fio banka konečně sežere můj příkaz k úhradě. Strhává si z mého účtu 573,22CZK a 200CZK poplatek. Je úterý dopoledne. Čekám do konce týdne. Z Austrálie pořád nic. Po přihlášení na stránky Kathryn stále visí upozornění - čekáme na platbu. V pondělí nevydržím a volám do Rockhampton City.
Ne kecám. Sranda. Píšu mail z kontaktního formuláře. Je pátý den po zaplacení.
Holky už šijí třetí bloček Ptačí hnízdo.
Ptám se ve Fio bance jak dlouho trvá platba. Prý 7 až 15 pracovních dní. Mohu příjemci poslat potvrzení v angličtině, které si mohu stáhnout.
Doma stěhujeme moje pracovní místo. Na tak velký projekt potřebuji prostor. Možná je pravým důvodem, že jsou nitě všude. Je mi vyhrazen ucelený prostor v ložnici. Hurá.
V pondělí další týden znovu píši Kathy. Je 10 den po zaplacení. Tentokráte píši mail z mého mailu a přikládám potvrzení o zaplacení, jehož stažení mi radí v bance.
Odpoledne Kathryn píše :
Hi Monika, your access is open. Cheers Kathy
Euforie jak při výhře ve sportce. Mám to, mohu stahovat, tisknout, kupovat látky a šít. Tedy látky kupuji okamžitě po registraci. Moje věta „MÁM MÁLO LÁTEK“ doma vyvolává hlasitý smích.
Objednávám u MP-patchwork krásné ombre, u Andreji Votrubcové batiku Hoffman, u Jany Duškové nějaké FQ do kombinace, u Dáši Bohaté krásnou zelenou, béžovou a  šedou. A pořád toho budu mít málo. Nevadí. Holky při 365 také dokupovaly.
Takže začínám šít AVES 2018 s Kathryn Kerr. Držte palce.

Žádné komentáře:

Okomentovat