čtvrtek 19. ledna 2017

Letecká deka návod





Vždy když nakupuji látky na novou deku, mám nějaký plán. Vezmu tužku a kreslím a přibližně počítám. Pak si svůj návrh nakreslím v AutoCadu. Není to nutné.
Pro leteckou deku jsem věděla, že chci obšít panel čtverci, kterým se říká nine patch. Návrh jsem měla a mohla jsem objednávat látky.
Objednala na patchworkcz.cz. Vybírala jsem z kolekce Eclectic Elements Correspondence od výrobce COATS od návrháře Tima Holtze. Na facebooku mám v přátelích paní Dášu a ta byla moc ochotná a pomohla mi vybrat doplňkové látky. Společně jsme vybraly grunge č.175 a 151.
Koupila jsem :
č.1 - 1m látky výkres letadel
č.2 - 1m látky dopisy
č.3 - 1,2m látky correspondence (ten velký panel s letadly)
č.4 - 0,8m malých modrých hvězdiček
č.5 - 2m modré grunge 175
č.6 - 0,6m červené grunge (nakonec bylo málo a musela jsem 0,4m dokoupit)
Začala jsem řezat.
Řezala jsem pruhy 9cm široké, které jsem sešila v kombinaci : 2-5-2,   4-5-4,   5-6-5.  
 
 
Poté jsem odřezávala po 9cm.

 
 
A sešívala do bloku 3x3 čtverce
 
Měla jsem kombinaci s dopisy a s hvězdičkami. Prostřední čtverce je potřeba také rozříznout. Řezala jsem pravítkem 11/2 inch od švu. Je to dobře vidět na fotografii. Měla jsem spočteno a vyzkoušeno, že když budu první pruhy řezat 9cm, po sešití budu mít prostřední čtverec přibližně 7,73cm. A polovina je 3,865cm a 11/2inch je 3,81cm. Proto jsem kombinovala první řezání v cm a druhé v inch. Svoje výpočty si ověřuji sešíváním papíru místo látky. Šiji inch patkou s vodičem. U Berniny má číslo 57.

Ukázka rychlého šití.

Po sešití vznikl základní blok. Bylo jich potřeba 38ks.
 
Sešila jsem prvních pět vedle sebe a znova měřila. Prostřední panel je řezán 105x105. Ale nejsem si tím úplně jistá. Vždy je potřeba měřit a počítat.
Panel jsem olemovala červeným pruhem (řezáno 3,5cm) a našila 2 řady po pěti blocích nahoru a dolů.
 
 
Poté jsem sešila 9 bloků na pravou i levou stranu.
 
Znova jsem olemovala tentokráte modrým proužkem (řezáno 3,5cm).
Chtěla jsem do letecké deky zakomponovat letící husy. Tak tam jsou. Šila jsem je poprvé a byl to takový hokus pokus. Pomohly mi spojit tu širokou borduru z látky - Výkres letadel (řezáno 13cm).  Do rohu jsem musela umístit čtverce červeno modré, aby látka vyšla.
 

 
A byl top hotový. Dovnitř jsem koupila bavlněno/vlněný vatelín a na spodní stranu minky.
Deku mi proquiltovala kamarádka na rámu. Olemovala jsem červeným proužkem.
 
 
Je krásná a příjemně měkká a teplá. Doufám, že bude dlouho sloužit a zahřeje.
Ještě musím vyšít cedulku.
 
S láskou, hrdostí a strachem pro Radima. Máma 2016
 
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat