čtvrtek 29. srpna 2019

Eko tisk

Ráda bych Vám ukázala své nejpodařenější pokusy s ekotiskem. Ekotisk- Ecoprint je technika, kdy tanin obsažený v rostlinách reaguje se solí železa. Nejsem chemik ani se příliš nevyznám v rostlinách. Hledám a zkouším. Dobře reaguje škumpa, kakost, ostružina, listy šípku, kapradí. A záleží i na látce. Barva rostlin nejlépe chytá na látky živočišného původu, takže vlna a hedvábí. Na bavlnu hůře.

Listy rostlin i látku jsem máčela v rezavé vodě. Pak jsem listy a květy (zkouším co funguje) naskládala na polovinu látky a druhou polovinu jsem přehnula. Celé jsem natočila na kus dřeva nebo rezavou trubku. Trubka má lepší výsledky. Několik hodin jsem vařila na páře s rezavou vodou.
Za dva dny jsem rozbalila. A zde jsou výsledky.
Na svůj instagram umístín video, kde jednu roličku rozbaluji.




Nejvýraznější tisk vyšel na staré prostěradlo, které jsem již jednou s rezavými předměty napařovala.






Obětovala jsem i jeden hedvádní polotovar. Po dvou dnech, kdy jsem jej odmotala z kusu dřeva, jsem ještě před odstraněním rostlin ponořila do vývaru mořeny barvířské. Dostal takový hnědo-červený nádeh. Ve skutečnosti je mnohem hezčí. Má odlesky zelených rostlin.






Zde v porovnání s šátkem barveným pomocí afrikánu.


1 komentář: