čtvrtek 13. června 2019

Nádherný a moderní Rotterdam

Mám ráda moderní architekturu, takže Rotterdamem jsem byla nadšená. Úžasné město. Někde jsem četla "holandská amerika". A je to pravda.
Určitě stojí za delší návštěvu. My byli jeden den. Z Plzně jede do Rotterdamu žlutý autobus. Co nám brání poznávat evropská města?
Koukněte na pár fotek.

 Centrální nádraží. Zde jsme vystoupili z vlaku. A začala nádherná selfie jízda.
 
 
 
 
Jako první jsme navštívili věž Euromast. Měli jsme štěstí, nebyla žádná fronta. Platit se může pouze kartou. A výhled opravdu stojí za to.
 





Z věže se po lanu spouštěli odvážlivci. Na fotce nevěsta. Ne každý by na fotce vypadal k světu.
 

Vylezli jsem až nahoru a nastoupili do otáčející se kabiny. No adrenalin.
 
 
Šli jsem při řece, která se jmenuje Nová Máza až k mostu Erasmus.
 
 
 
 

 
 
 
 

 
 Přes most a vpravo dorazíte k nádhernému hotelu New York. Jedna z mála starých budov, která přežila nálety za druhé světové války.
Budova patřila společnosti Holland America. 
 
 
Pohled zpět na vyhlídkovou věž Euromast. Na řece probíhaly závody na lodích s kormidelníkem.
 
Kousek Československa na památníku věnovaném Masarykovi a první republice.
 
Už vážně nemůžeme. Musíme si dát kávu a něco k tomu. Sedíme v bistru před Cube House. Neříkám, že bych v kostičce chtěla bydlet, ale jako oživení architektury proč ne. To my Češi neumíme. My se bojíme i chobotnice.
 
 

Tržnice Markthal. Moderní, vtipný komplex tržnice a bytů.
 

Poslední fotky pohodového Rotterdamu.
 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat