úterý 5. února 2019

Šití dvojjehlou

K půlstoletí jsem dostala příspěvek na můj nový overlock. Je to řádově 2,5 roku. Za tu dobu jsem ušila 21 triček, možná i víc. Loni na vánoce triko s autíčky, letos žraloci. Loni proužky letos číslice. Loni šrouby a matice letos pivní půllitry. Dědovi letos triko s řeckým motivem.
Asi trička nejsou tak špatná. Při naší návštěvě Prahy a samozřejmé zastávce u Mráze, si mladí nakoupili úplety na další trička.
Proč to píši. Pokud váháte s koupí overlocku, neváhejte. Šije se na něm pohodově. Steh je  profi a šití je velmi rychlé. S čím já trochu bojuji, to je zakončení rukávů a spodního okraje na rovnostehu. K tomu se používá dvojjehla. Návod je např. zde.
Někdy se mi šije parádně, někdy se jedna z horních nití přetrhne. Samozřejmě záleží jestli nitě dobře provléknete. A jak umístíte tu druhou nit. Dávat velkou cívku do horního držáku je špatně. Já mám na velké kony koupený držáček, ale viděla jsem i doma vyrobené.
Horní nitě se nesmí do sebe cuchat. Jestli jsou zacuchané poznáte snadno. Je to slyšet a jedna jehla se jakoby šponuje doprostřed k druhé jehle. Chvilku to stroj dává, až dojde k přetrhnutí nitě. Po každém rukávu zkuste zda můžete hladce zatáhnout za obě horní nitě. Pokud ne, navlečte znova. Taky jsem již navlékala po každém rukávu. S dojjehlou nejde zapošívat. Tedy podle mě. Já protáhnu nitě z líce do rubu a pak udělám uzlíky. Tak jak to vyjde. Někdy po dvojicích někdy 2+1. Chce to používat stejnou barvu na overlocku a na rovnostehu. Na rubu to je vidět. Snad Vám moje fotky pomohou.


Nahoře správně, dole špatně.
 









Žádné komentáře:

Okomentovat