pondělí 21. července 2014

Malování triček

K létu neodmyslitelně patří barvení triček a malování. Alespoň já to tak mám. Loni jsem byla na kurzu s Monikou Brýdovou na Monínci. Monika nás naučila několik základník technik : savování, tupování, batikování a sítotisk. Savování je geniální. Stačí savo a šablona. Šablonu si můžete vyrobit sami. Používá se na to rybníčková fólie. Ano, je to ta co se dává na dno zahradních jezírek. Je pevná, akorát těžká, takže dobře na látce leží. A pak již jen stříkáte savo. Nejlépe venku. Pokud na to máte tlakovou pumpičku, dosáhnete úžasné mlhy. Vždy nesmíte zapomenout dát dovnitř trička igelit nebo pečící papír, aby se Vám motiv nepropil na záda. Platí pro všechny techniky.



Sítotisk je také úžasný. Musíte mít ale speciální šablonu a barvy. Okamžitě po nanesení barvy a sloupnutí šablony, musí jít šablona do vody s jarem a jemně houbičkou na nádobí umýt barvu. Nechat zaschnout a někdy znova použít. Pokud Vám barva zaschne v mini dírkách, bude šablona zničená.

Moje hard triko z Monínce.
 
 
Zde je patrný postup sítotiskové techniky na odstřižku látky. Můžete pak našít na triko nebo pytlíček do školky.
Šablonu přilepíme papírovou páskou na malování.

Barvu nanesete vedle motivu.

A stěrkou přejedete. Nejlépe jen jednou.

Mňau kočka



S Monikou jsme také batikovaly. A to za studena reaktivními barvami. Moje úspešnost je trochu problematická. Mnou zakoupené barvy měly výrobní vady a smyly se. Letos to také nebyla žádná sláva. Po rozbalení z igelitu to vypadalo nádherně. Pak se musí vyprat v jádrovém mýdle. A barvy se zase celkem dosti vymývaly. To znamená, že se dostanou a obarví i světlá místa.


Trika z Monínce.


 
 
Letošní batikování na chatě.


 


Nejvíc se mi dařilo s tupováním. Použila jsem lepící šablony (např.sovičky), šablony na scrapbooking (hodiny) a úžasná dřevěná razítka. Nebojte se dávat šablony po zaschnutí přes sebe.

Pruhy vytvoříte malým molitanovým válečkem.

Sovičky jsou koupenou šablonou.

Šablona na polymer a na scrapbooking.

 
Milostná psaníčka.

Sovičky na větvi. Inspirováno Aptákem.
 



A nebojte se na začátku nebo na konci tričko trochu pocákat, počmárat.... Vždyť léto je veselé a hravé.
A co děláte v létě vy?

1 komentář:

  1. Já jsem si také batikovala trička, když jsem byla malá. Hrozně mě to bavilo :-) . Až dcera trochu povyroste, tak bych to s ní chtěla taky zkusit :-) . Jinak my léto trávíme hodně u bazénu, nebo si hrajeme doma :-) . Koupili jsme si klimatizaci ze Vzdušínu, takže máme doma příjemný chládek :-) .

    OdpovědětVymazat