pátek 25. dubna 2014

Prague Patchwork meeting

Letos jsem byla poprvé na PPM. Úžasná prodejní výstava. Svezla jsem se autem s šicí kamarádkou Jasmínou a její nádhernou holčičkou. Napřed jsme si prohlédly soutěžní quilty. Více o tom co to je quilt.
Quilt (čte se kvilt) je prošívaná ozdobná deka, která se skládá ze tří částí. Vrchní díl deky tvoří barevný, ozdobný vzor, který je vytvořen technikou zvanou patchwork, vnitřní díl tvoří měkká podšívka - vatelín a spodní díl tvoří vzorovaná nebo jednobarevná látka.
Všechny tři vrstvy jsou vzájemně spojené drobným prošívacím stehem. Tento prošívací steh neslouží pouze ke spojení jednotlivých vrstev. Funguje zároveň jako výrazný estetický prvek, neboť na přední patchworkové straně pomáhá zvýrazňovat ozdobné obrazce a na zadní jednobarevné straně quiltu vytváří vlastní ozdobný vzor.
Quilt se používá jako ozdobný přehoz přes postel, některé quilty se věsí na stěnu podobně jako tapisérie nebo gobelíny. Převzato z wikipedie.





Na výrobu nástěnného quiltu se používají samozřejmě látky, ale i jiné různé materiály - vlna, krajky, korálky, stužky. Bylo rozhodně co obdivovat.
Jasmínky si u stánku Andreji Votrubcové ušily ozdobnou kytičku. Všechny ženy, které si na výstavě za Berninu sedly, určitě odjížděly s tajnou či veřejnou touhou si ji pořídit domů a šít a šít.

Po výstavě jsme se posilnily kávou a svačinou a vydaly se na hon za nádhernými látkami. A to byl masakr. Původní představa okouknou co kde mají a pak koupit, vzala brzo za své. Byla jsem moc ráda, že jsem si něco vybrala v klidu domova a jen na PPM vyzvedla. Nejrychlejší byl prodej u Mráze a 15% sleva potěšila. Nejtragičtější prodej byl u Meluzínky. Je hrozně milá a příjemná. Ale bohužel neumí konverzovat se zákaznicemi a měřit látky. Krejčovský textilní metr rozhodně není kalibrované měřidlo. :-( Ale vydržely jsme.
Nakoupily jsme i u Vierma. S Jasmínkou jsme si rozdělily nádhernou laminovanou bavlnu. Osobně jsem se setkala s milou Katarinou z Modern patchwork. Ta měla připravené Fat Quarters i z nové kolekce, které já říkám kníry. Neodolala jsem. Bohužel jsme na výstavu vyrazily v pátek a na nákup látek měly jen dvě hodiny. Příště se musíme polepšit.
 

FAT Quarters od Modern patchwork


Le Petit Bistro od Látky pro Vás

krásný panel She Who Sews

Krásná kolekce French General Favorites od Moda Fabrics. Koupeno u Mráze.

Taková nádhera za 149Kč/1m od Mráze

Tenhle skvost jsem ukořistila poslední zbytek. Budu šít meditační sedák.
Látka Orleans z obchůdku patchworkobchod

Vpravo laminovaná bavlna od Vierma 

Pro svého miláčka jsem koupila psí panel.

Žádné komentáře:

Okomentovat